Što je pedagoško-psihološka služba škole i koja je njezina uloga?
Pedagoško-psihološka služba škole sačinjena je najčešće od pedagoga i psihologa, odnosno više stručnjaka pomagačke profesije, ovisno o potrebama škole. Školski pedagog i školski psiholog su osobe stručno osposobljene za široku lepezu aktivnosti koje podrazumijevaju identifikaciju, podršku i prevazilaženje problema i potreba učenika i nastavnika u odgojno-obrazovnom procesu. Mogu biti uposleni u okvirima predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Primarna uloga se ogleda u potpori punog akademskog, socijalnog, emocionalnog i ponašajnog optimalnog rasta i razvoja svakog pojedinog učenika/ce. Navedeno služi u svrhu potpore ostvarenja maksimalnog mogućeg potencijala djece, pripremanja svakog pojedinog djeteta škole za nastavak bilo kojeg oblika formalnoga ili neformalnoga obrazovanja, odnosno budućega profesionalnog razvoja.
Što školski pedagog/školski psiholog zapravo radi?
- Provodi aktivnosti u svrhu poboljšanja akademskog uspjeha učenika;
- Radi na unapređenju mentalnoga zdravlja učenika;
- Unapređuje komunikacijske i druge socijalne vještine učenika;
- Ispituje mogućnosti i osigurava proces individualizacije nastave;
- Kontinuirano prati akademsko postignuće, socio-emocionalni i kognitivni rast i razvoj učenika;
- Radi na prevenciji, suzbijanju potencijalnog vršnjačkog nasilja i drugih ponašajnih problema učenika;
- Radi na unapređenju rezilijentnosti i razvoju drugih vještina nenasilnog rješavanja konflikata;
- Aktivno radi na izgradnji partnerstva škole i roditelja;
- Ohrabruje i podržava razvoj kulturalne raznolikosti razreda i potreba koje iz takve raznolikosti proizilaze;
- Pruža individualni i grupni savjetodavni rad i po potrebi psihološku podršku učenika;
- Provodi projekte i različite aktivnosti u svrhu cjelokupnog unapređenja funkcioniranja škole;
- Prikuplja i analizira podatke relevantne za školski rad.
Zašto je školi potrebna pedagoško-psihološka služba?
Vrlo čest stereotip koji imaju djeca, a ponekad i njihovi roditelji, je da učenici kod pedagoga ili psihologa odlaze isključivo kada imaju psihičke teškoće ili probleme u ponašanju. To je zapravo samo djelić posla koji ovi stručnjaci obavljaju u školi. Sva djeca i mladi se mogu susresti s nepovoljnim situacijama koje mogu, a ne moraju biti usko vezane za obrazovni proces. To može podrazumijevati probleme u akademskom uspjehu, probleme u ostvarivanju i zadržavanju socijalnih odnosa, probleme vezane za upravljanje emocijama, anksioznosti, depresivnosti i dr. Ono što je iznimno važno je pravovremeno adresiranje potencijalnih problema kako bi se omogućio optimalan rast i razvoj u budućnosti svakog djeteta u školi. Zdrav rast i razvoj u velikoj mjeri je uvjetovan zdravim okruženjem učenika, stoga takva vrsta rada često obuhvaća paralelni rad s roditeljima, a po potrebi i nastavnicima škole. Rad pedagoško – psihološke službe ogleda se kroz razgovor s učenikom o željenoj tematici ili struktuiran pristup o probemu koji se nameće.
Kako mogu stupiti u kontakt s pedagoško-psihološkom službom škole?
S pedagoško-psihološkom službom škole možete stupiti u kontakt direktnim dolaskom do ureda, slanjem e-poruke(), popunjavanjem upitnika na našoj web stranici ili pozivom na telefonski broj 032 465 353.